Mungkin Saja Kelemahan atau Alasan

Assalamualaikum..

Sedar atau tidak, sudah 3bulan blog ni tidak terisi, iaitu sepanjang cuti summer.. mungkin satu kelemahan atau alasan?

mungkin saja satu kelemahan kerana sebagai seorang manusia, tidak pernah lari dari kesalahan. tambahan pula, tiada internet access di rumah, klo ade idea nk menulis pun xleh menulis. bile dah ada di CC, idea xdatang, xde mood nk menulis. lagipun, bila ada d CC, terkejar-kejar kerana inbox sudah penuh dgn email.. Di malaysia juga, ada saja aktiviti, klo tidak keluarga, dgn kawan-kawan.

adakah itu satu juga alasan supaya sedap hati? Sahabat nabi adalah generasi contoh dan bukti bahawa dakwah ini tidak semestinya perlu kemudahan, tetapi perlukan kesungguhan.. Asgtaghfirullah..

terlebih dahulu, mohon ampun dari Allah atas kelemahan atau alasan dalam dakwah ini. juga kemaafan kepada yang lain kerana sudah berhabuk blog ini. moga ramadhan ini menjadi waktu dan tempat untukbermunajat mememohon ampun dari Allah atas segala kelemahan ini.

Salam ramadhan juga kepada semua, moga madrasah tarbiyyah ramadhan yang Allah sediakan untuk umat manusia ini digunakan sebaik mungkin untuk bermuhasabah, beribadah dan mengejar taqwa. ramadhan berlalu dgn pantas, tanpa kita sedar ramadhan sudah hampir untuk tinggalkan kita. samada kita ada harapan tahun hadapan? moga saki baki ramadhan yang ada kita gunakan ntuk memohon ampun dari Allah dan menambah baikkan segala ibadah kita amin..

“bukanlah kita mencari sangat hidayah ini, tetapi kita di langgar dengan hidayah ini, Allah dah pilih kita.. tahu-tahu la skit mcm mana nk bersyukr”

itulah ayat salah seorang daie yang ana pernah jmpa.. banyak ana tersentuh dgn ayat ini.. moga ramadhan menjadi tempat kita bersyukur, bukan hanya sekadar bila sudah kenyang berbuka, tapi dipenuhi dgn amal ibadat membersihkan hati dan jiwa sebagai tanda syukur kita yg tidak terhingga kepada Allah..

moga Allah menambah hidayahNya pada kita dalam bulan tarbiyyah ini.. amin ya rab..

salam madrasah tarbiyyah ramadhan..

One Response to “Mungkin Saja Kelemahan atau Alasan”

  1. salam…
    btol la…
    macam2 alasan bleh bagi… tp ana tau anta ade ‘smtg’ yg lagi besar utk disetelkan… dah setel kan ke? =)

    “Hidayah tu Allah yang beri, dan Allah boleh je tarik bile2 mase kalo kita xbersyukur”… Astaghfirullah…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: